Hasznos tanácsok a visszér ellen

posted in: egészség, Egyéb | 0

Magyarország lakosságának 20-30 százaléka szenved visszérbetegségben. Nem csak az idősebb korosztályt érintik a visszérpanaszok már a 20-30 évesek között is egyre gyakrabban jelentkeznek a tünetek, amelyek a következők:

  • pókhálóerek,
  • seprűvénák,
  • elszórtan látszó visszerek,
  • lábdagadás,
  • éjszakai lábikragörcs,

Ha idejében orvoshoz fordulunk és megkezdjük a kezelést, elkerülhetjük az olyan súlyos szövődményeket, mint:

  • a lábszárfekély,
  • a visszérgyulladás,
  • a lábelhalás,
  • a tüdőembólia.

A visszerek kialakulása nagy mértékben függ az öröklött tényezőktől, így amennyiben a családban már korábban előfordult visszeres megbetegedés, fordítsunk különösen gondot a megelőzésre is. A visszeres panaszok tekintetében évről-évre növekedést figyelhetünk meg. Egyre több a visszeres panaszokkal orvoshoz forduló beteg.

Az öröklött hajlamon kívül nagy mértékben növeli a visszerek kialakulását:

  • az ülő- és állómunka (tartós, egy helyben történő állás, vagy ülés),
  • a túlsúly,
  • a terhesség (sokan a várandósság alatt, illetve szülés után tapasztalják a visszerek megjelenését).

Visszérmegelőző tanácsok:

  • A felesleges kilóktól szabadaljunk meg, mert ha túlsúllyal küzdünk nehezebben mozgunk, pedig a mozgás csodát tesz, segíti az általános vérkeringést. Már egy kis séta is jótékony hatású, mert elkerülhetők a visszértágulatok, lábdagadások, lábszárvizenyők kialakulása.
  • Táplálkozzunk egészségesen, hogy elkerüljük a visszerek kialakulását, amihez nélkülözhetetlen, hogy napi szinten biztosítsuk azokat a tápanyagokat, amelyek segítik az erek állapotának megőrzését.
  • Megelőzés érdekében szedjünk gyógynövényeket, étrendkiegészítőket, ami B6 vitamint is tartalmaz. Enyhíti a vénás problémákat.
  • Ne viseljünk gumis harisnyakötőt, vagy csípőszorítót, mert elzárják a keringés útját és ezzel növeli a vénákban a nyomást, ami elősegíti visszértágulatok kialakulását.
  • Ne fürödjünk forró vízben, főleg este ne, mert tágítja a visszerünket.
  • Ha babát várunk, hordjunk kompressziós harisnyát.
  • Mindig mozgassuk meg lábainkat (végezzünk lábtornát), ha valamilyen betegség miatt hosszú ideig ágyhoz vagyunk kötve.
  • Ha olyan munkát végzünk, ahol sokáig kell egy helyben állnunk, időnként emelgessük, mozgassuk meg a lábainkat.
  • Hosszú utazás során (repülőgépen, vasúton, autóbuszon) keljünk fel minden félórában és járjunk egyet. Ha autóval utazunk, 150-200 km-enként szálljunk ki a kocsiból és mozgassuk meg tagjainkat.
  • Ha szabadidőnkben olvasunk, vagy tévét nézzünk, polcoljuk fel a lábunkat.
  • Ne viseljünk magas sarkú cipőt, mert rontja a vénás keringést.

Rendszeres kontrollal és a fent felsorolt tanácsok betartásával sokat segíthetünk egészségünk megőrzésében.

Normál testsúlyúak számára is fontos időt szakítani a rendszeres testmozgásra. Minden olyan mozgás, ami az alsó végtagok izmait megmozgatja jó hatású, azaz segíti az erek munkáját, az izmok, kötőszövetek és a bőr vérellátását.

 

Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/visszerbetegseg/3877/a-kezeletlen-visszer-komoly-szovodmenyeket-okozhat

 

  • Share on Tumblr
  •  
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeby feather

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..