A pajzsmirigybetegség ellen természetes módszerekkel

posted in: Egyéb | 0

pajzsmirigy

A pajzsmirigy egy pillangó alakú szerv a nyelőcső két oldalán helyezkedik el. Élettani feladata a pajzsmirigyhormon termelése. Két fontos hormont termel: a thyroxint és a trijód-thyronint. A szervezet valamennyi sejtjének működésére hatást gyakorol. Az élethez nélkülözhetetlen a hormon termelődése.

Ez a hormon nagy szerepet játszik az agyi működésben a növekedésben, az anyagcsere szabályozásában, a szexuális működésben.

Ha ez a szervünk nem működik megfelelően, akkor komoly hormonális problémák léphetnek fel.

Pajzsmirigybetegség kialakulhat öröklött hajlam folyamányaként, néhány autoimmun betegség folytán, de a fokozott stressz miatt is, ezen kívül fontos tényezője még az is, ha túl kevés a jódfogyasztás és egyes életmódbeli tényezők is. A pajzsmirigy betegségei a nők körében gyakoribbak.

Pajzsmirigybetegség tüneteit legegyszerűbben vérvétellel lehet kiszűrni. A vérből könnyen megállapítható a vérben lévő hormonok mennyisége, erre különböző paramétereket alkalmaznak. A minél pontosabb diagnózis felállítására ezen kívül még számos vizsgálati módszer is rendelkezésre áll.

A pajzsmirigy rendellenes működése lehet alul és túlműködő, melyre különböző tünetek jellemzőek.

Alulműködés esetén:

Ha a pajzsmirigy alulműködik (hypothyreosis) a pajzsmirigy túl kevés pajzsmirigyhormont termel, vagy egyáltalán nem működik. Ennek hatására lelassul az anyagcserefolyamat és csökken a teljesítőképességünk.

Számos panaszt figyelhetünk meg  magunkon :

  • hideg végtagok, állandó hidegérzés és fázékonyság,
  • fejfájás,
  • álmatlanság, száraz bőr,
  • duzzadt szemek,
  • izületi fájdalmak,
  • fáradékonyság,
  • székrekedés
  • súlygyarapodás.
  • hízás léphet fel,
  • a koleszterin értékek rendszeres mozgás, diéta hatására sem csökkennek,

Túlműködés esetén:

Pajzsmirigy-túlműködés esetén a pajzsmirigy túl sok hormont termel, és a fokozott aktivitás miatt megnagyobbodik.

Tünetei:

  • struma (pajzsmirigy-megnagyobbodás),
  • szapora szívműködés,
  • súlyvesztést okozhat,
  • szemkidülledés észlelhető,
  • éjszakai álmatlanság miatt nappali fáradtságérzés.
  • Túlműködés mellett alacsony koleszterinszint jelentkezhet
  • hasmenés,
  • verejtékezés

A pajzsmirigy rendellenes működéséből adódó jelek lehetnek még:

  • Hangulati ingadozások
  • Haj és bőrproblémák
  • Izom- és ízületi fájdalmak
  • Nyakfeszülés

Mit tehetünk természetes módon a gyógyulás érdekében?

Megfelelő diéta betartásával sokat tehetünk egészségünkért. Igyunk minél kevesebb tejet , mert a tejben található A1 típusú béta kazein nagy mértékben hozzájárulhat a pajzsmirigy betegségek kialakulásához. A tejtermékek közül fogyasszunk inkább joghurtot vagy kefirt, de alternatívaként a kókusztejet, mandulatejet is beépíthetjük ételeink közzé. Ha tehetjük inkább házi készítésű ételeket fogyasszunk, és természetes ételízesítőkkel ízesítsünk. Jó tanács, hogy mindig olvassuk el a megvásárolt élelmiszerek összetevőit. Együnk naponta inkább többször kevesebbet, és ezzel is segíthetjük a vércukorszintünket egyensúlyban tartani. Kerüljük a glutént tartalmazó ételek fogyasztását. A fehér cukor mellett a mesterséges édesítőszereket, a fehér kenyeret, fehér tésztát, fehér rizst, zabpehelyt is érdemes lecserélni. Nagy energiaelvonással jár, ha szénhidrátot és a fehérjét egyszerre fogyasztjuk. A húsok mellé köretként inkább válasszunk friss zöldségeket, főzelékeket. A diéta elemei lehetnek még a feldolgozatlan gabonafélék, és az olajos magvak is (dió, mogyoró, napraforgó, mandula stb.)

Fogyasszunk egészséges zsírokat

A pajzsmirigyproblémák egyik leggyakoribb oka, hogy az egészséges zsírok hiányoznak az étrendünkből. Diétánk alatt fogyasszunk minél több olajos halat – beleértve a heringet, tonhalat, lazacot, valamint építsük be minden napjainkba a feldolgozatlan olajok használatát, mint például olíva, repce, vagy kókuszolaj,

Stresszel való megbirkózás

Nagy mértékben hozzájárul a pajzsmirigy betegségének kialakulásához az állandó stressz. Fontos, hogy megtaláljuk annak módját, amivel enyhíteni tudjuk a stresszt. Alakítsunk ki egy egészséges életmódot. Segíthet a bennünk lévő feszültség oldásában egy masszázs, egy jógaóra, vagy edzés. Tanuljunk meg meditálni, sétáljunk sokat a friss levegőn, vagy töltsünk el barátainkkal kellemes órákat

Részletek: http://www.webbeteg.hu

fotó: Bigstockphoto

  • Share on Tumblr
  •  
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeby feather

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..