A legjobb agyserkentő élelmiszerek

posted in: egészség | 0

Bármely szervünknél több energiára van szüksége agyunknak, ahhoz, hogy a szürkeállományunk kapacitását növelni tudjuk és ez által maximumot nyújtsa. Tehetjük ezt teljesítmény fokozókkal, de egészségesebb,  ha körül nézünk ételeink között.

alma2Alma

„Minden nap egy alma, az orvost távol tartja”.
Az almában, mint tudjuk sok a C-vitamin. Emellett tartalmaz még egy olyan anyagot, amely serkenti interaktivitásunkat és óvja agysejtjeinket ez pedig nem más, mint a kvercetin flavonoid. Magas foszfortartalma miatt jótékonyan hat az agyra is és az idegekre. Hatásos lehet fejfájás ellen is. Az almát nagyon rövid idő alatt megemészti a gyomrunk, és szinte azonnal energiát nyerhetünk belőle.

afonya2Áfonya

 Értékes gyümölcsünk a sötétkék vagy vörös bogyójú áfonya. Nagyon sok antioxidánst tartalmaz, ami elősegíti a vérnyomás csökkentését és serkenti az idegek aktivitását. Az áfonya segít megvédeni az agyat az oxidatív stressztől. Ezzel összefüggésben valószínűleg csökkenti a hatását az olyan korhoz kötött hanyatlásoknak is, mint az Alzheimer-kór.Igazi energia bomba. megnöveli a tanulási képességet

avokádóAvokádó

 Az avokádó igen gazdag egyszeresen telítetlen zsírsavakban, amelyek az agyi erek egészségét javítják és serkentik az agy vérkeringését. Ezen kívül jót tesz a léleknek és testnek is.

kávéKávé és tea

Mindannyian ismerjük a kávé és zöldtea frissítő hatásait.  Agyunkat azzal tudja fitten tartani, hogy sok bennük a rostanyag és antioxidánsés a kofein. A koffeinről kimutatták, hogy fokozza a szellemi teljesítményt – beleértve az éberséget, reakcióidőt, és az  információfeldolgozást is. Valamint segít  az összpontosításban és a koncentrálásban.

fojhagymaFokhagyma

 Régóta ismerjük a fokhagyma jótékony hatásait. Kiválóan alkalmas fertőzésekre megfázásokra és ezen kívül agyunkra is kedvező hatást fejt ki. csodafegyvernek is nevezhetjük, mert segít megelőzni az agydaganatok bizonyos típusait: a benne található szerves kénvegyületek ugyanis képesek elpusztítani a rosszindulatú glioblasztoma tumorsejteket. Leghatékonyabb, ha nyersen fogyasztjuk.

dióDió

A dió kinézetében hasonlít az agyra, ez egy érdekes egybeesés, mert kiváló forrása az agyműködést fokozó antioxidánsoknak. A diónak magas az olajtartalma, ezért alkalmas arra, hogy a délutánra már megfáradt agyunkat újra lendületbe hozza. Ezen kívül tartalmaz még acetilkolin is. Amely egy ingerületátvivő anyag, ami hozzájárul ahhoz, hogy az információk cserélődjenek agyunkban.  Tanulmányok kimutatták, hogy ha étrendünk tartalmaz  több mint 2%-diót, akkor képes visszafordítani az agy öregedést.  A diófélék telis tele vannak E-vitaminnal, ami közismerten „fiatalító” hatású.

csokiCsokoládé

A közkedvelt édesség nemcsak finom, hanem számos kedvező élettani hatással is rendelkezik, természetesen csak abban az esetben, ha mértékkel fogyasztjuk, mert ha nem így teszünk okosak, de könnyen túlsúlyosak lehetünk.  Könnyen és gyorsan felszívódó szénhidráttartalma és a benne levő koffein miatt szellemi teljesítmény fokozására alkalmas. Ezen kívül szerotint és flavonoidokat is tartalmaz, amelyeknek hangulat javító hatásuk van. Így bátran állíthatjuk, hogy a csokoládé agyunk egészségéről is gondoskodik.

A csokoládé előnyös tulajdonságait a kakaónak köszönheti, ezért kedvező hatásai a minél magasabb, lehetőleg minimum 70-75%-os kakaótartalmú étcsokoládé fogyasztása esetén érvényesülnek igazán.

zsályaZsálya

Értékes fűszernövényünk, amelyet ételeink fűszerezésére már sokan ismerjük és használjuk. Talán kevesebb tudjuk, hogy a zsálya gyógyító erejének köszönhetően, sok betegségtől óvhat meg bennünket.  Erősíti a rövidtávú memóriát, az érzékeket és az idegrendszert is. John Gerard herbalista úgy tartotta, a zsálya „különösen jótékony a fej és az agy betegségeire. Javítja az érzékeket, erősíti az izmokat, visszaadja az egészséget a szélütéseseknek, és elmulasztja a tagok remegéseit.” Ezenkívül az emlékezetvesztésért felelős aminósavakat is gátolja.

lazacHal

A halban egyszerre van jelen egy igen gazdag fehérjeforrás és egy kiváló agyserkentő. Mindenféle hal omega-3 zsírsavakban gazdag, nélkülözhetetlen az agy működéséhez és fejlődéséhez. Ezeknek az egészséges zsíroknak nagy hatása van az agyi teljesítményére. Lassabb a mentális hanyatlás, és minden bizonnyal szerepet játszik a memória javításában, különösen, ahogy öregszünk. Együnk hetente két adag halat az agy és a szív egészsége érdekében.

 

 

 

 

  • Share on Tumblr
  •  
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeby feather

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..