Tudj meg többet 6 természetes, fogyást elősegítő növényünkről

kókusz

Ha már döntöttünk és elég erősnek érezzük magunkat ahhoz, hogy egészségesebb étrendet vezessünk be  a mindennapjainkban, a konyhánkban, akkor érdemes tisztába lennünk néhány anyagcserénket felgyorsító élelmiszerrel, Ezekkel az élelmiszereinkkel természetesen közelíthetjük meg a fogyást az által, hogy meghosszabbítjuk a teltségérzetünket.

Íme néhány ajánlás:

  1. Extra szűz kókuszolaj

Az extra szűz kókuszolajban nagy mennyiségű közepes láncú telített zsírsav (MCT) található, amely felgyorsítja az anyagcserénket és növeli az energiaszintünket. Ezeket a jótékony zsírokat nem tárolja a szervezetünk, ellentétben az egyéb zsírokkal. Így gyorsan energiává alakulnak. Egy tanulmányt készítve arra a következtetésre jutottak, amikor 12 hetes periódus alatt néhány női alanynak csak telített zsírt építettek az étkezéseibe – , hogy a haskörfogat BMI jelentősen csökkent.

grepfuit

  1. Grapefruit

A grapefruit egy örök kedvenc gyümölcs a fogyókúrázók körében, mert tele van C-vitaminnal, káliummal, pektinnel, folsavval és oldhatatlan rostokkal. Mindezek a tápanyagok segítségünkre vannak a gyorsabb súlycsökkenés elérésében. A C-vitamin megvédi a grapefruitot az oxidatív károsodástól. Ezen kívül a grapefruit tartalmaz még A-vitamint és a likopint is. Ezek olyan az antioxidánsok, melyek védik az artériákat az elzsírosodástól. A grapefruitban található rostok pedig meghosszabbítják a teltségérzetet és csökkentik az túlevést.

saláta

  1. Saláta

A világon az egyik legjobb diétabarát élelmiszerünk a saláta. Ez a zöld levelű növényünk hihetetlenül tápláló és laktató! Saláta is tele van rendkívül változatos antioxidánsokkal, amely megvédi a szabad gyököket a stressztől és a belső gyulladásoktól. Ezen kívül magas a víztartalma, így egy adag saláta már teltség érzetet biztosít. Továbbá csökkenti a cukorbetegség kockázatát, szabályozza a vércukorszintet.

retek

  1. Retek

A retek szintén sokoldalú zöldségünk. Fogyaszthatjuk nyersen a friss piros, fehér, vagy akár fekete színű zöldségeket, vagy akár sós ételeinknek is finom textúrát biztosítanak. Akárhogy is,építjük be ételeink közzé, az eredmény nem marad el! Retek tele van káliummal, folsavval, antioxidánsokkal, és ként is tartalmaz. Mindezek a tápanyagok fokozzák az emésztést, a vitaminok felszívódását, és elősegítik a gyorsabb anyagcserét. Beépíthetjük a diétánkba a retket köretként, vagy akár ételeink töltelékeként is .Mivel alacsony a kalória- és magas a rosttartalma, így annyi retket, ehetünk, amennyit csak akarunk, anélkül, hogy tartanunk kellene az elhízástól.

almaecet1

  1. Almaecet

Nagyanyáink csodaszerként emlegetik, mert széleskörű a felhasználási területe. Az almalé erjesztésével nyerik az ecetet. Az almaecet olyan enzimeket és aminosavakat tartalmaz, melyek lényegesen felgyorsítják a fogyáshoz vezető utat. Almaecet B1-, B2-, B6, biotin, folsav, niacin, pantoténsav és a C-vitaminiban gazdag. Ezek a tápanyagok erősítik az immunrendszerünket és elősegítik a súlyvesztést. Ha diétánkba beépítünk egy almaecetkúrát, akkor segítségével jelentősen csökkenthetjük az étel utáni sóvárgást és megfékezi az éhségérzetünket. Természetesen vízzel hígítva igyuk, mivel az almaecet rengeteg gyümölcssavat tartalmaz.

fahéj

  1. Fahéj

A fahéjat sokan ismerjük a szakácskönyvek lapjairól, mert gyakran használjuk intenzív íze miatt a sütéshez, de tudnunk kell, hogy egészségünkre is nagyon jó hatással van. Ez a fűszerünk jótékonyan szabályozza a szervezetünk inzulinszintjét, ezáltal csökkenti a keményítőtartalmú és édes élelmiszerek utáni sóvárgásunkat. Az illata pedig a jóllakottság érzetét kelti. Tanulmányok azt mutatják, hogy a fahéj elősegíti a gyorsabb zsírégetést, különösen a has területén.

 

  • Share on Tumblr
Facebooktwitterredditpinterestby feather
Facebooktwitterby feather

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..