A 6 legjobb fogyasztó reggeli

Az ünnepek alatt bizonyára kevesen tudtunk a sok finomságról lemondani. Most viszont szeretnénk megszabadulni a felszedet kilóktól. Sokan úgy próbálkoznak vele, hogy kihagyják a reggelit, amely természetesen nem a jó megoldás. Íme, néhány tipp, amivel nyugodtan indíthatjuk a napunkat.

Valamennyi recept elkészítéséhez kell gyümölcs, legjobbak a citrus félék, egzotikus fajták, mert ezek gazdagok a zsírégetéshez szükséges C-vitaminban, viszont kalóriában szegények. A gabonapehely, túró pedig a fehérje miatt fontos.

Zabkása:

Öntsünk egy lábosba 2 dl kókusztejet és fél dl tehéntejet (laktózmentes is lehet) és forraljuk fel. Tegyünk bele 4 dkg zabpelyhet és főzzük tovább még 5 percig. Húzzuk le a tűzről és hagyjuk állni 10 percig. Egy narancs húsát vájjuk ki, kockázzuk fel és tálalás előtt keverjük össze a zabkásával. A tetejére csorgathatunk mézet és egy kevés fahéjat is.

Kalória tartalma: 325

Mangós- ananászos müzli:

Pirítsunk meg egy serpenyőben zsiradék nélkül 2 evőkanál zabpelyhet. Ha kész, öntsük egy tálkába és közben kockázzunk össze 15 dkg ananászt és egy kisebb mangót. Keverjünk simára 15 dkg sovány túrót kevés ásványvízzel. ½ teáskanál őrölt fahéjjal és 1/2 kávés kanál vaníliás cukorral. Kanalazzuk hozzá a gyümölcsöt és szórjuk meg a pirított zabpehellyel.

Kalória tartalma:320

Kókuszos müzli:

Előző este áztassunk be 4 evőkanál zabpelyhet 1 dl rizstejbe, vagy kókusztejbe.

Kockázzunk fel 1 nagyobb kivit és keverjük 1,5 dl görög joghurtba. Ha a zabpehely megdagadt, forgassuk bele a joghurtba. Éjszakára tegyük hűtőbe. Reggel keverjük át és tetejére szórjunk kókuszreszeléket és máris fogyasztható.

Kalória tartalma:355

Mézes túró:

Pucoljunk meg egy nagyobb kivit és vágjunk le belőle 2 szeletet. A maradékot kockázzuk fel és tegyük a turmixba. Adjunk hozzá három evőkanálnyi ananászt

és kevés ananászlével turmixoljuk össze. Öntsük egy nagyobb tálba és adjunk hozzá 4 evőkanál zabpelyhet. Ezután keverjünk ki 10 dkg túrót 3 evőkanál tejjel és 1 teás kanálnyi mézzel. Ha már jó habos, adjuk a zabpelyhes gyümölcshöz. Fóliával feddjük le és éjszakára tegyük a hűtőbe. Reggel a fogyasztás előtt keverjük jól át.

Kalória tartalma: 345

Chiapuding:

Pucoljunk meg és kockázzunk fel egy kisebb friss ananászt. A felét tegyük el későbbre egy zárható dobozban a hűtőszekrénybe. A másik felét tegyük egy tálkába (ananász levével együtt) és keverjünk bele 3 teáskanál chiamagot. Majd 1,5 dl görög joghurtba keverjünk bele egy teáskanál folyékony mézet. Mind két tálkát fóliázzuk le és tegyük reggelig a hűtőbe. Reggel keverjük össze a kettőt és szórjuk meg néhány ananász kockával.

Kalória tartalma:275

Vaníliás müzli:

Tegyünk egy nagyobb tálba 1 dl frissen facsart (vagy 100%-os, cukormentes, üzletbe vett) ananászlét és adjunk hozzá 4 evőkanál zabpelyhet. Keverjünk 1/2 zacskó vaníliás cukrot 1,5 dl görög joghurtba. Kockázzunk fel 15 dkg friss ananászt és forgassuk a zabpehelyhez a joghurttal együtt. Reggel keverjük át és már fogyaszthatjuk is.

Kalória tartalma: 360

  • Share on Tumblr
  •  
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Facebooktwitterlinkedinrssyoutubeby feather

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..