Az  alma 5 jótékony hatása a szervezetünkre

Az alma nem véletlenül az egyik legnépszerűbb gyümölcsünk. Az idei őszön itthon nagyon sok termett. Az alma egy csodálatos „gyógyszer”, fogyasztásának számtalan jótékony hatása van. Sokféleképpen felhasználható: ehetjük nyersen, befőzhetjük télire, tehetjük süteménybe és pálinkaalapanyag is lehet…:)  ki-ki válassza ki, ami számára a legmegfelelőbb.

Nézzük, milyen vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz:

A-, B1-, B2-, B3-, B5-, B6-, E-, K-, J- és C-vitamin,

  • kalcium
  • nátrium,
  • vas,
  • réz,
  • magnézium,
  • kén,
  • kálium
  • foszfor,
  • cink,
  • mangán.

Erősíti az immunrendszerünket és véd a különböző baktériumoktól:

A benne található vitaminoknak és ásványi anyagoknak köszönhetően az őszi és téli megfázásos időszakban nagy segítségünkre lehet a fogyasztása.

Szív védelmezője:

Csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát, mert az almában található fenolos vegyületek  megakadályozzák, hogy a rossz koleszterin bekerüljön a szervezetünkbe, így javítja koszorúér betegségének kialakulását.

Az asztma ellenszere:

Az almában található a flavonoidok, és a fenol enyhíteni a gyulladást a légutakban.

A magas vérnyomás ellen:

Az almába található kálium, ásványi anyagok, segítenek a vérnyomás szabályozásában és csökkentik a stroke kockázatát.

Méregtelenités és fogyókúra almával:

Sok rostot tartalmaz, melynek fogyasztása hosszan tartó telítettség érzetet biztosít, anélkül, hogy nagy mennyiségű kalóriához juttatná a szervezetünket.

Érdemes elkezdeni az almával egy 5-7 napos tisztító kúrát. Bármilyen alma megfelelő hozzá (zöld, piros, vagy sárga). A kúra alatt csak almát együnk és vizet igyunk. Ha valakinek ez nagyon erős diéta akkor délben 25 dkg sovány tehéntúrót  nyugodtan megehet mellé.

Ha még így sem bírható, akkor az is célravezető, ha délig csak almát eszünk, majd a nap hátralévő részében fogyasszuk a megszokott ételeinket.

Fontos: Minden alma elfogyasztása után igyunk meg egy nagy pohár vizet!

A kúra hatására az emésztőrendszerünk megkönnyebbül, kitisztul és hasznos mikroelemek szívódnak fel szervezetünkbe.

Közvetlenül étkezés előtt, vagy után ne fogyasszunk almát, mert nem tud maradéktalanul felszívódni. Jobb eredményt érünk el ha az étkezések előtt vagy után fél órát várunk az alma fogyasztásával.

  • Share on Tumblr
  •  
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeby feather

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..