Alvászavar – ha nem jön álom a szemünkre.

A pihentető alvás nagyon fontos része mindennapjainknak. Köztudott, hogy a lakosság egyharmada kortól és nemtől függetlenül alvászavarban szenved, amiért az időjárás változása a stressz, de még egy rosszul megválasztott vacsora is felelős lehet. Szervezetünk számára nagyon fontos a nyugodt, pihentető alvás, hiszen ez idő alatt tudunk regenerálódni, ilyenkor lelassul a pulzusunk és megpihen a szívünk. Ha nem tudjuk éjszaka kipihenni magunkat, mert nehezen alszunk el és folyamatosan forgolódunk, és szinte óránként felébredünk. a koncentrációs készségünk biztosan romlik és a munkabíró képességünk is csökken, valamint elménk és testünk is fáradtabb lesz. Szerencsére nem kell mindjárt a gyógyszertárban kapható nyugtatókhoz nyúlni, mert a természet patikájában találunk néhány nagyon hasznos gyógynövényt, amelyből készült teák és teakeverékek elhozhatják nekünk a várt nyugalmat és nagyon hatásosak az álmatlanság és stressz ellen.
A különböző gyógynövények álmatlanság ellen nemcsak tea formájában hatásosak. Készíthetünk belőlük álompárnákat fürdőt és illóolajokat is. Bármelyik formában használjuk is őket elűzik az álmatlanság tüneteit és segítenek helyreállítani a szervezet egyensúlyát, megnyugtatnak és energiát adnak.
Ha nem jön álom a szemünkre, próbáljunk ki néhány erre alkalmas gyógynövény áldásos hatását. Lefekvés előtt kortyoljunk el belőlük egy csésze teát.

 

Kamilla
A kamillának sok jótékony hatása ismert, így gyulladáscsökkentő, izomlazító valamint enyhe nyugtató- és idegerősítő szerként is alkalmazhatjuk. A menstruációt megelőző tünetek enyhítésére is kiválóan bevált. Ha nem tudunk elaludni, igyunk egy csésze, pihentető és nyugtató hatású mézes kamillateát közvetlenül lefekvés előtt.
Figyeljünk a következőre: Ha valódi kamillavirágzatot (nem filteres) használunk, mindig fedjük le a teát, hogy megtartsa gyógyhatását

 

Orbáncfű
Az orbáncfű is kiválóan enyhíti a stresszt, ellazítja a testünket, és kitűnő ellenszere a fáradtságnak, fásultságnak, Tavaszi méregtelenítésként érdemes egy orbáncfűkúrába kezdeni.
A kúrához forrázzunk le 2 deci vízzel fél evőkanálnyi orbáncfüvet és hagyjuk ázni 15 percig lefedve, majd szűrjük le. Fogyasszuk 6 hétig rendszeresen. (tovább nem szabad). Mielőtt elkezdenénk a kúrát tájékozódjunk, mert az orbáncfűvet vérhígító gyógyszerek mellett nem ajánlott alkalmazni, illetve fogamzásgátló tabletták, az epilepszia elleni és a fájdalomcsillapító gyógyszerek hatékonyságát is csökkenti. Asztmásoknak sem ajánlott fogyasztani.
Alvászavar esetén lefekvés előtt igyunk meg egy csésze teát.

 

Golgotavirág.
A golgotavirágot már ősidők óta használják, mert erős nyugtató és altató hatással bír. Nyugodtan fogyasszuk tea, vagy kapszula formájában álmatlanság esetén és nagy előnye, hogy nem okoz reggeli kábultságot A golgotavirág a depresszió tüneteit is enyhíti, de csak kizárólag orvosi felügyelettel ajánlott alkalmazni.

 

 

 

Jázmin
A jázminvirág is kiváló alvást segítő növény. Nyugtató hatása erősíti az idegrendszert, ezért stresszesebb állapotokban is kiváló segítséget nyújthat. Ezen kívül jótékonyan hat különböző baktérium- és vírusfertőzések kezelésében, gyulladáscsökkentő hatásának köszönhetően enyhíti a gyulladások tüneteit (pl. bőrgyulladás, kötőhártya gyulladás). Csillapítja a magas lázat, a vérkeringési rendszerre és a szaporító szervrendszerre is kiváló segítséget nyújthat. Valamint gyomor és érzékeny bőr kezelésére is használhatjuk. Készítsünk belőle teát forralás nélkül meleg vagy hideg áztatással.


Citromfű

Álmatlanság esetén igyunk citromfű levélből készült teát. Erősíti idegrendszerünket, nagyszerű görcsoldó, nyugtató és altató hatású. Szabályozza a pajzsmirigy működését.
Forrázással készítsünk gyógyteát belőle. Ha nyugtalannak, levertnek, idegesnek érezzük magunkat igyunk naponta 2-3 csészével étkezések között
Hogyan készítsük el?
1/4 liter vízzel forrázzunk le három teáskanál apróra vágott citromfű levelet, majd hagyjuk állni fedő alatt kb. 10 percig, ezután szűrjük le a teát és natúran vagy mézzel ízesítve is fogyaszthatjuk. Alvásproblémákra érdemes este, lefekvés előtt meginni langyosan egy csészével

Levendula
A levendulát az egyik legkedveltebb gyógynövényként és leghatásosabb természetes nyugtatóként ismerjük. Sokoldalúan felhasználhatjuk, az illata jellegzetes és a belőle kivont illóolaj az egyik leghatásosabb természetes nyugtató, amely jótékonyan hat a központi idegrendszerre. Fokozza a testi és lelki frissességet. Antibakteriális, fertőtlenítő, gyulladáscsökkentő hatása van. A belőle készült tea kiváló feszültségoldó, idegerősítő és nyugtató hatású. Segít pszichés és idegi panaszok (alvászavar, idegesség, fejfájás, migrén) esetén is.
A tea készítéséhez forrázzunk le 2 dl vízzel egy kávéskanálnyi levendula virágot, áztassuk kb 10 percig, majd szűrjük le. Naponta igyunk meg belőle 2 decit étkezés után.

Macskagyökér
A gyógynövényeket kombinálhatjuk is egymással, így a macskagyökeret keverhetjük például citromfűvel. Eredményes nyugodt éjszakai pihenést érhetünk el vele. Egy-egy stresszes nap után lefekvés előtt fél órával igyunk meg a teakeverékből készült teából egy csészével.
Hogyan készítsük el a teát?
Forrázzunk le két teáskanálnyi mennyiséget 3 deci vízzel, majd tíz percig hagyjuk állni, ezután szűrjük le. Fogyasszunk belőle naponta 2-3 csészével.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Leave a Reply