6 egyszerű, otthon is végezhető stresszoldó módszer

posted in: egészség, Egyéb | 0

 

Szerte a világon az emberek milliói életére van hatással a stressz. Nap mint nap kerülünk olyan élethelyzetekbe, (stresszes helyzetek) amiket elkerülni szinte lehetetlen.

Ha a következő tüneteket vesszük észre magunkon, kezdjünk gyanakodni a stresszre :

  • ha ingerlékenyek vagyunk,
  • ha gyakran kínoz bennünket fejfájás,
  • ha éjszaka álmatlanul forgolódunk ágyunkban (alvászavar)
  • ha fáradékonyak vagyunk,

Ha a szervezetünk nem képes megbirkózni az adott élethelyzettel testi és lelki (pszichésen) szinten is számolnunk kell a káros hatások kialakulásával.

A stresszhelyzetekben az adrenalin és noradrenalin mellett egy szteroid hormon, a kortizol termelődése is fokozódik, amely hatására cukor és zsír szabadul fel a szervezet raktáraiból, energiát biztosítva az agy és az izomzat fokozott munkájához.

Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/stressz

Ha túl sok nyomasztó otthoni, vagy a munkahelyi problémával kell szembe néznünk, akkor a célunk elsősorban a stressz hatásainak csökkentése legyen. Ezt sokféleképpen tehetjük meg és nem biztos, hogy a legköltségesebb kikapcsolódási lehetőséget kell választanunk. A stressz oldására sokféle módszer ismert. Keressük meg azt, amely számunkra a legmegfelelőbb.

Vannak hihetetlenül egyszerű stresszoldó technikák, amelyeket saját otthonunkban is alkalmazni tudunk.

  1. Meditáció

 Mindenki számára elérhető módszer a meditáció. A legegyszerűbb módja annak, hogy megpihenjen az elménk, a testünk és a lelkünk. A meditáció nem más, mint a figyelmünk tudatos irányítása, a tudatunk összpontosítása. A meditálók állítása szerint ez a módszer kulcs a belső világunk megnyitásához. Több tanulmány szerint a relaxálás enyhíti a stresszt, a szorongást és a depressziót is.

A rendszeres meditáció

  • csökkenti a vérnyomást,
  • szabályozza a szívfrekvenciát,
  • a gondolkodáson alapuló. teljesítményt fejleszti,
  • megállítja és visszafordítja az agy zsugorodását.

Meditálni bárhol, bármikor lehet. Végezzük a meditációt úgy, hogy keressük meg lakóterünk legcsendesebb zugát, üljünk vagy feküdjünk le kényelmesen, csukjuk be a szemünket, lazítsuk el izmainkat és a légzésünkre figyelve kezdjünk egyenletesen lélegezni. Képzeljük magunkat egy pihentető környezetbe, ami lehet egy virágokkal borított tisztás, egy csobogó patak, vagy egy gyönyörű tengerpart. Minden zavaró gondolatot zárjunk ki és csak a hullámok hangját, a madarak csicsergését halljuk. A meditáció arra neveli az agyunkat, hogy a jelenre koncentráljunk, és ezáltal kevesebbet foglalkozzunk az esetleges jövőben bekövetkező rossz eseményekkel.

2. Frissítő zöld tea

 A zöld tea összetevői miatt klinikailag bizonyítottan stresszoldó hatású ital, mert frissíti az érzékszerveinket, kitisztítja elménket, jó közérzetet és harmóniát teremt.

Emellett a zöld teában:

  • nagy mennyiségben vannak jelen antioxidánsok, vitaminok, ásványi sók,
  • segít lebontani a pusztító szabad gyököket;
  • a koleszterinszintet csökkenti, így a szívbetegségek kialakulásának lehetőségét is;
  • csökkentheti a magas vérnyomást az által, hogy ellazítja a vérereket; csökkenti a stresszt,
  • erősíti az immunrendszert,
  • koffeintartalma miatt élénkítő hatású.

Ha munkahelyünkön, vagy otthon olyan nem kívánatos inger ér, amit nehezen tudunk lekezelni, tartsunk egy 15 perces szünetet és igyunk egy nyugtató, pihentető zöld teát és hatása biztos nem marad el.

3. Digitális méregtelenítés

Az egyik leginkább figyelmen kívül hagyott oka a stressznek a felgyorsult világunk technológiája. Mentális kimerültséget okozhatnak a bennünket körülvevő digitális készülékek, mobiltelefonok, számítógépek, akkor, ha órákat töltünk társaságukban.

Hét végén, ha tehetjük a káros következmények elkerülése érdekében tegyünk hosszú sétákat a természetben, sportoljunk minél többet. Ismerjük meg újra önmagunkat, végezzünk olyan tevékenységeket, amelyek kikapcsolnak bennünket, vegyünk kezünkbe egy jó könyvet, főzzünk, vagy egyszerűen csak beszélgessünk a családtagjainkkal.

4. Vegyünk egy nyugtató fürdőt

Egy stresszes nap után kényeztessük magunkat egy nyugtató fürdővel, egy arcpakolással, manikűrrel, pedikűrrel. Tegyük hangulatossá a fürdőzést. Nem kell hozzá sok minden csak egy illatos gyertya, fürdősó, vagy egy marék rózsaszirom, lágy zene. 15 perces lazítással csodákat tehetünk. Egy forró fürdő ellazítja merev, sajgó izmainkat és megnyugtatja az elménket is.

5. Zenehallgatás

 A zenével hatékonyan tudjuk oldani a szorongást Tanulmányok azt mutatják, hogy a zene megnyugtatja az elmét, lelassítja a légzést és a szívverést. Hallgassunk nyugtató zenét és általa izmaink ellazulnak, vérnyomásunk csökken.

6. Felnőtt színező

 Világszerte óriási sikert hoztak a felnőtteknek szóló színező könyvek, amelyek előre megrajzolt ábrákat tartalmaznak (lehetnek mandalák, virágok, madarak lepkék, stb.) amelyeket kedvünk szerint színezhetünk ki. A siker nem véletlen, hiszen ezzel az élvezetes módszerrel, a színezéssel oldhatjuk a bennünk lévő szorongást, stresszt.

A magyarázat erre az, hogy rajzolás közben a jobb agyféltekénk dolgozik, a bal pedig, amelyik a racionális, gondolkodásért felel, ez idő alatt megpihen, kikapcsol. Bár a színezés éberséget, intenzív figyelmet igényel, testünk mégis nyugalmi állapotba kerül, az elménk lecsendesedik, a lelkünk megnyugszik a vérnyomásunk és a pulzusunk csökken, izmaink ellazulnak és ezzel a stressz okozta feszültség oldódik.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Leave a Reply