Csukkinis tócsni

CUKINNI2

A cukkiniről röviden.

A cukkini a tökfélék családjába tartozik. Könnyen elérhető és nem is drága, a konyhakertben is egyszerűen termeszthető. Szezonjában, a piacokon júniustól októberig megtalálható. Kedvelt, kalóriaszegény (10 dkg cukkiniben 15 kalória található) és egészséges zöldség. Található benne mangán, kálium, foszfor, A- és B-vitamin. A cukkini segít karbantartani a szívünket és hatásosan küzd az érelmeszesedés ellen.

Lédús, roppanós, gyorsan elkészíthető. Ráadásul semleges ízének köszönhetően a végtelenségig variálható.

Milyet érdemes vásárolni és hogyan tároljuk?

Érdemes a kisebb cukkinit választani, mert ekkor még biztosan zsenge, az íze is a legfinomabb ekkor, és rostjai is ekkor emészthetőek a legkönnyebben. Igyekezzünk mindig sértetlen külsejű cukkinit vásárolni, mert már egy pici sérüléstől is könnyen elkezd romlani. Fagyasztásra nem alkalmas, mert kiolvadva vizessé válik, ezért együk inkább frissen, nyáron. Hűtőben tárolva egy hétig is eláll.

Egy reform recept a sok közül.

cukkini

Cukkiniből tócsni

Hozzávalók:

  • 3 kisebb vagy
  • 1 nagy cukkini,
  • 2 tojás,
  • 2-3 gerezd fokhagyma,
  • petrezselyem,
  • só,
  • bors,
  • teljes kiőrlésű, vagy gluténmentes liszt (zsemlemorzsa) (annyi, hogy formázható legyen),
  • kókuszolaj

Természetesen hagyományosan elkészítve is nagyon finom, könnyű ételt kapunk. (fehér liszt és olaj hozzávalókkal).

Elkészítése:

A cukkinit megmossuk, meghámozzuk és lereszeljük, majd megsózzuk és félretesszük.

Később kinyomkodjuk a levét, összekeverjük a tojásokkal, az összezúzott fokhagymával, felaprított petrezselyemmel, hozzáadjuk, a sót, borsot és a lisztet (zsemlemorzsát). Fasírt alakúra formázzuk, és kókuszolajon megsütjük. Hamar elkészül és melegen, hidegen egyaránt nagyon finom. Köretként, de önmagában is tálalhatjuk,

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Leave a Reply