A csonthéjasok, az egészséges nassolnivalók:

posted in: egészség, Egyéb | 0

A magokat már őseink is fogyasztották. Azóta már kutatásokkal is alátámasztva tudjuk, hogy rengeteg vitaminforrás alapjai.

Sok féle módja van annak, hogy szervezetünkbe kerüljenek. Mindenki saját ízlésének megfelelően választhat az olajos magvakból. Lehetnek sós, édes, vagy natúr ízesítésűek.

Fogyaszthatjuk:

  • Reggeli müzliben
  • Salátáinkba keverve
  • Csokiba burkolva
  • És kedvelt rágcsálni valónk is lehet magányunkban vagy baráti társaságokban.

Azon kívül, hogy kedvelt csemegéink mit érdemes tudni a csonthéjas magvainkról?

A diófélékre – dió, mogyoró, mandula – általános jellemző, hogy telítetlen zsírsavtartalmuk magas és ennek köszönhetően egészségesen tartják vérnyomásunkat, koleszterünket..

A sportolóknak, vegetáriánusoknak kifejezetten ajánlott, mert növényi fehérjeforrásaik kiemelkedőek.

Szénhidrát tartalmuk jelentős, amelyek keményítőből és rostokból tevődik össze. Ezen összetevők miatt megfelelő energiához juthatunk általuk.

Összefoglalva a diófélék a szervezetünk vitaminokban, ásványi anyagokban, olajokban gazdag, nagy értékű táplálékforrásai.

Legkedveltebb magvaink kicsit részletesebben:

Dió  

dió2

  • Mangánt, magnéziumot, káliumot, rezet, nátriumot, foszfort, kalciumot, cinket, vasat és szelént is tartalmaz.
  • Magas az A-, B1-, B6-, C-, E- és K-vitamin tartalma.
  • Nagy mennyiségű omega-3 zsírsavtartalmának köszönhetően agysejtjeink működését és immunrendszerünket erősíti.
  • Javítja a szervezet inzulintermelését, ezáltal a cukorbetegség elkerülésében is nagy szerepet játszik.
  • Rendszeres fogyasztásával az érfalak rugalmasságát megőrizhetjük, ezáltal kizárjuk a vérrögképződés bekövetkeztét.
  • Kiváló bőrnyugtató és vérzéscsillapító.

 

Mogyoró

mogyoró

  • Fogyasztásuk előtt minden esetben tájékozódjunk, mert a benne található fehérjék allergizáló hatásúak!
  • Gazdag B1-, B2-, C-, H- és E-vitaminban, nagy mennyiségű káliumot és kalciumot tartalmaz. B-vitaminjaival az idegrendszer működését, E- és C-vitaminjaival pedig a szervezet antioxidáns folyamatait erősíti.
  • Immunrendszerünk vitaminja, mert a daganatos és érrendszeri betegségek megelőzésében bizonyítottan jelentős szerepe van

 

 

Mandula

mandula2

  • Magas E-vitamin tartalma révén a szépség vitaminjának is nevezhetnénk: erősíti a sejteket, a bőrt, védelmet nyújtva a  szabadgyökök romboló hatásaival szemben.
  • Olaja kiváló a keringési problémák megelőzésére.
  • A mandulaliszttel a paleo diétázók és liszt érzékenyek helyettesítik a gabonalisztet.
  • Komplex B-vitamin tartalma mellett folsavban is gazdag, így a sejtekben zajló jótékony folyamatokat is elősegíti. Kinyert  olaját felhasználják a főzéshez, gyógyászatban, aromaterápiában, valamint a kozmetikai és a   gyógyszeriparban is.

 

Földimogyoró

földi mogyoró

  • Fogyasztásuk előtt minden esetben tájékozódjunk, mert a benne található fehérjék allergizáló hatásúak!
  • A világ második olajnövénye, magja 40-50 százalék olajat és 25-30 százalék fehérjét tartalmaz.
  • A-, E-, B-, C-vitaminban, kalciumban, nátriumban és rostban gazdag.
  • Vérnyomáscsökkentő hatású, segíti a véralvadást.
  • Erősíti a lépet és a hasnyálmirigyet, nedvesíti a beleket, így fokozza a bélmozgást és ezzel hozzájárul a megfelelő      emésztéshez.

 

Kesudió

kesúdió

  • Közeli rokonságban áll a mangóval és a pisztáciával.
  • Jelentős magnézium-, réz- és fehérjeforrás. Ezeknek köszönhetően izomgörcsök, feszültség és fáradtság esetén  nyújthat nagy segítséget.
  • A réz segíti a vas felszívódását, a szabadgyökök semlegesítését, a csontok és a kötőszövet egészségét, valamint a bőr és haj sötét pigmentjeihez szükséges melanin termelődését.

 

 

 

Pisztácia

pisztácia

  • Az egyik legfontosabb jótékony hatása, hogy 10 százalékkal csökkenti a stressz okozta magas vérnyomást.
  • Fontos antioxidáns (A- és E-vitamin) tartalmaz, így csökkenti a daganatos betegségek kialakulásának esélyét.
  • A szervezetünk számára szükséges ásványokat: magnéziumot, kalciumot, vasat, és rezet tartalmaz.

 

 

 

Gesztenye

gesztenye

  • A gesztenye  E-, B-, vitaminban, kalciumban, káliumban gazdag, antioxidáns és vízhajtó hatású gyümölcs.
  • Kevesen tudják, hogy  C-vitamin-tartalma is jelentős, a málnáéval és a ribizliével vetekszik, amivel hozzájárul a test természetes zsírégető folyamataihoz.
  • Salaktalanító, mert sok élelmi rostot tartalmaz. Ezek a rostok ellenállnak az emésztőenzimeknek, így lebomlás nélkül jutnak a bélcsatornába, ahol fokozzák a bélmozgást, ezzel pedig felgyorsítják az anyagcserét.
  • A gesztenye zsír- és koleszterintartalma kifejezetten alacsony.

 

  • Share on Tumblr
  •  
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeby feather

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..